ראשי » עסקים » תאורה למטבח – איך כדאי לתכנן נכון את התאורה למטבח

תאורה למטבח – איך כדאי לתכנן נכון את התאורה למטבח

כיום המטבח כבר אינו רק מקום עבודה בו מכינים ארוחות. המטבח הפך ללב הבית ובין היתר משלב פינת ישיבה ואף מהווה פינת אירוח. היכולת להתאים תאורה למטבח בצורה המתאימה ביותר הפכה להרבה יותר מורכבת מבעבר. מצד אחד מדובר במקום עבודה ומצד שני מדובר במקום משפחתי. כך שאפילו אם רק ננסה להבין איזה גוון של תאורה רצוי (קר או חם), מהר מאוד נלך לאיבוד. אז אם גם אתם בימים אלו נדרשים לקנות תאורה למטבח, אנו מקווים שתמצאו עזרה במדריך הבא.

4 טיפים מאירים שיעזרו לכם לתכנן תאורה למטבח

טיפ 1: תאורה פרקטית קודם כל

כיוון שאנחנו מבלים חלק משמעותי מהיום שלנו במטבח. וכיוון שמדובר במקום עבודה בו שומן ואדים הם חלק אינטגרלי מהמשוואה. נציין שאין למקם גוף תאורה למטבח בסמיכות למוקדים בעייתיים. ואף אין לבחור בגוף תאורה עליו ניתן לראות בקלות כל לכלוך. בנוסף, חשוב לבחור בגוון תאורה שנעים עבורכם, כי עם כל הכבוד ל"כללים" והמלצות. אתם אלו שעומדים לחיות עם הבחירות האלו יום-יום. לכן, רצוי לשקול לשלב תאורה מדומרת ("עמעם"). כך שתוכלו להתאים את העוצמה עבור כל פונקציה נחוצה: בישול, ארוחה אינטימית, ישיבה לצד כוס קפה ועיתון בשעת בוקר מוקדמת וכדומה.

טיפ 2: תאורה בהשראה

עבור אנשים רבים המטבח הוא פסיכולוג, מקום של יצירה, מקום של ניסויים, מקום של אהבה. אי לכך לצד התפיסה לבחור בתאורה שמשדרת אלגנטיות וניקיון. נציין שרצוי לשלב תאורה שקצת יוצאת מהקופסה הסטנדרטית שאנחנו רגילים. תבחרו תאורה שמעוררת עניין, שגורמת לחשוב ובעיקר תאורה שמתחברת לנפש ומעלה חיוך. מי יודע, אולי תאורה צבעונית וייחודית היא בדיוק התבלין שחסר במנה שלכם.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

טיפ 3: עיצוב במחשבה תחילה

אם אתם בשלב שבו מתכננים את המטבח. קחו בחשבון שלצד בחירת ארונות וידיות, גם מוטב לשלב חשמלאי ומעצב תאורה. באופן שכזה תוכלו מראש להבין היכן ממקמים כל תאורה רצויה. וכדאי כי ההכנות מבחינת נקודות חשמל יהיו מוכנות מראש. באופן שכזה לא תצטרכו להתפשר על מיקום, רק בשל אילוצים טכנים כאלו או אחרים.

טיפ 4: למרכז את התאורה

כיום בהרבה מטבחים נהוג לשלב גם שולחן אוכל או אי במטבח. ועל כן נציין שמעליו ראוי למקם מנורות תליה. מנורות כאלו שיורדות מהתקרה ושממורכזת בדיוק מעל השולחן או מעל האי. אם רק תעשו כך תייצרו פינת אוכל מוגדרת, מזמינה ומרשימה. פה נציין שעבור שולחן האוכל ניתן לבחור בתאורה מעט שונה מסך התאורה המרכזית שקיימת במטבח, אם כי כן הכרחי לשמור על שפה אחידה.

לא לשכוח לתכנן תאורה למטבח

לבסוף נציין שאם מרגישים שאתם הולכים לאיבוד, היעזרו במעצב או יועץ תאורה. וכן, לא טעינו, כמו שיש מעצב פנים ומעצב גינות, כך גם יש מעצב שמתמחה בתאורה. לפעמים עצה קטנה מסייעת לסגור היטב את הפינה. עם זאת, אם ראיתם גוף תאורה והתרגשתם – הרגשתם שהוא הכי נכון עבור המטבח שלכם. הרי שאין שום צורך בעצה, אתם ואתם בלבד יודעים מה הכי נכון עבור המטבח שלכם. על טעם ועל ריח אין מה להתווכח.