ראשי » טיפים » איך עושים חלוקת רכוש בין בני זוג?

איך עושים חלוקת רכוש בין בני זוג?

ברוב המקרים, כאשר בני זוג מתגרשים בהסכמה, אפשר יהיה לעשות הסכם חלוקת רכוש. לעומת זאת, במקרים אחרים שבהם אין הסכמה, מי שיקבל את ההחלטה הוא בית הדין הרבני. במקרים אחרים בית המשפט למשפחה הוא הגורם הפוסק. נשאלת השאלה: מה נכלל בחלוקת הרכוש ומה צריך לדעת בנושא?

מה בדרך כלל מחלקים בני בני הזוג?

בבואנו לדבר על עניין מורכב כמו חלוקת רכוש בין בני זוג, יש כמה דברים שכדאי לדעת. למעשה, ברוב המקרים חלוקת הרכוש כולל נושאים כמו:

1. דירה
2. רכב
3. כספים בחשבונות הבנק
4. זכויות פנסיוניות

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

יחד עם זאת, חשוב גם לדעת שיש החרגות שונות. בין אותם הנושאים שלא נכנסים להסכם אנחנו רואים לא מעט מקרים. למשל, כספים שעברו בירושה. כל אחד שומר את כספי הירושה שלו, אלא אם כן הוא החליט בזמנו להעביר את הכסף לחשבון המשותף. במידה ואחד מהצדדים קיבל מתנה בשנות הנישואין, אין חובה לחלק אותה בעת גירושין. בנוסף, גם כספים מלפני הנישואין לא צריכים להיות מחולקים בשעת פרידה.

האם אפשר לא לחלק את הרכוש?

יש מקרים שבהם בני זוג לא מעוניינים לחלק את הרכוש. במקרים כאלה יש לתכנן את הדברים מראש, כלומר, לחתום על הסכם ממון. יש אפשרות לערוך את הסכם הממון לפני הנישואין, אך כדאי לדעת שזו לא האופציה היחידה. למעשה, אנחנו רואים שיש גם אנשים שחותמים על הסכם כזה במהלך הנישואין. בצורה כזאת הם יכולים להסדיר את חלוקת הרכוש בהתאם לרצונות האישיים שלהם. מה שכן, חשוב לזכור: הסכמי ממון כאלה חייבים להיערך בהסכמה מלאה. במידה ולא יערך הסכם כזה והזוג יחליט להתגרש, החלוקה תהיה באופן שוויוני. עוד נקודה שחשוב מאוד להיות ערים לה, זה שהחתימה של בני הזוג על ההסכם אינה מספיקה. כלומר, גם בית הדין או בית המשפט חייבים לאשר את ההסכם כדי שהוא יקבל תוקף.

איפה עושים חלוקת רכוש בפועל?

אם תהיתם איפה ניתן לבצע פיזית את חלוקת הרכוש, אתם צודקים. טוב וחשוב להכיר את החוק, אבל נשאלת השאלה: לאן הולכים פיזית כדי לעשות זאת? חשוב לדעת, בהקשר הזה, שבישראל יש כמה מקומות שאליהם ניתן לפנות. האחד הוא בית הדין הרבני ואילו השני הוא בית המשפט למשפחה. לכן, במידה וגם אתם בחרתם להתגרש, כפי שעשו זוגות ישראלים רבים, כדאי שתעשו זאת בצורה נכונה. אומנם זה נכון שמעמד הגירושין לא נעים, אך אם זו הבחירה, יש לבצע זאת בהתאם לחוק. יתרה מכך, אם תצליחו לחלק את הרכוש מהר, תצאו לדרך חדשה כבר בקרוב. לסיכום, חלוקת רכוש זה נושא משמעותי ביותר בנישואין. לכן, כל עוד אפשר לתכנן את הדברים מראש, זה עדיף. רצוי לחתום על הסכם שיתאים לשני הצדדים באופן מלא כבר בתחילת הדרך, שכן זה ימנע ויכוחים בעתיד.